forelvissen 30 april 2014

Forelvissen met ‘Het Spanjooltje’ en ‘MegaFish’. Op 30 april zijn we met 27 jeugdleden van ‘Het Spanjooltje’ gaan forelvissen. Omdat er vele vaders, moeders, opa’s, oma’s en andere begeleiders meegingen, betekende het dat er uiteindelijk ruim 50 mensen rond de forelvijver ‘AltijdBeet’ in Verrrebroek (België) te vinden waren.
Het initiatief voor deze dag kwam van MegaFish: die vinden het belangrijk om de jeugd aan het vissen te krijgen, dat ze de complete vijver voor ‘Het Spanjooltje’ hadden afgehuurd. Mede namens alle vissers willen we Riny en Ben dan ook van harte bedanken voor deze gulle aanbieding!!
Op deze dag hebben we met zijn allen zo’n 100 forellen kunnen vangen. De één had daarbij wat meer geluk dan de ander, maar dat is nu eenmaal vissen.. Naast forel hebben we ook nog wat andere vissoorten gezien, zoals diverse palingen, karpers, voorn en zelfs een goudkarper.
De extra hulp en uitleg van ervaren forelvissers en studenten van de sportvisacademie Gorinchem zorgden voor een extra leermoment en daardoor hebben we zeker menig extra visje weten te vangen.
Dat de jonge vissers erg nieuwsgierig en leergierig zijn, hebben onze vliegvissers gemerkt. Jan en Frank lieten zien dat je ook met een vliegenhengel goed op forel kunt vissen en veel vissertjes vonden dat geweldig. Voor de meesten een volledig nieuwe ervaring, zeker toen ze zelf die vlieghengel in hand mochten nemen.
Een hele dag in de buitenlucht betekent automatisch honger en dorst. De broodjes knakworst waren dan ook erg welkom en de vissers werden zelfs op de visstek voorzien van een bakje koffie en frisdrank.
Na afloop werd aan alle vissers een welverdiende medaille uitgereikt en ging iedereen met een voldaan gevoel naar huis. Tot slot onze dank aan alle vrijwilligers en begeleiders die deze dag mogelijk maakten: hopelijk kunnen we bij een volgend evenement weer op zo’n grote deelname rekenen.