Megafish cup ( De Kruisweel / Het Spanjooltje )

Er zijn 2 wedstrijden voor het kampioenschap.
Kampioenschap op punten
Om voor het kampioenschap in aanmerking te komen is men verplicht aan de 2 wedstrijden deel te nemen.

Inschrijfgelden
€ 10,00 euro per persoon voor twee wedstrijden bij voorinschrijving
€ 12,00 euro per persoon bij inschrijving aan het water

Wanneer
23 juni de Vliet Roosendaal
Tijd om 08:30 uur tot en met 12:00 uur (loting om 7 uur)
29 september , de Spuiboezoem Rilland
Tijd om 08:30 uur tot en met 12:00 uur (loting om 7 uur)

Wedstrijdprijzen worden alléén uitgereikt aan deelnemers met vis onder het motto: geen vis, geen prijs.

Prijzen
Er word een prachtige prijzentafel samengesteld waar degene die in de prijzen zijn gevallen zelf kunnen kiezen
De prijzen zijn 1:3.

Vangstkampioenschap (gewicht)
Puntentelling
Er wordt gevist op gewicht en alle gevangen vissen tellen mee. Per gram gevangen vis krijgt men 1 punt. De deelnemer met de meeste punten is wedstrijdwinnaar.
Berekening Kampioenschap
Iedere deelnemer krijgt per wedstrijd dat aantal punten zoals men zich heeft geplaatst. Nr.1 krijgt 1 punt, nr.2 krijgt 2 punten, enzovoorts. Deelnemers zonder vis krijgen 1 punt méér dan het aantal vis vangende deelnemers. Bij een gelijke stand in de wedstrijd, krijgt men hetzelfde aantal punten voor het kampioenschap. De deelnemer met het minste puntenaantal over zijn/haar 2 wedstrijden wordt kampioen. Bij een gelijke stand beslissen:
1e. het aantal grammen;
2e. het lot.

Deelnemen
Ieder vanaf 14 jaar mag aan de wedstrijden deelnemen, mits het lid zelfstandig kan vissen. Hierover wordt alleen door de wedstrijdleiding of het bestuur geoordeeld en besluiten genomen.

WEDSTRIJDREGLEMENT

Artikel 1
De hengelkeuze is vrij. Er mag gevist worden met maximaal een hengel
De hengel mag enkel zijn voorzien van één eentandige haak.

Artikel 2
Het is toegestaan om een reservetop of reservehengel gereed te hebben

Artikel 3
Het is verboden om meer dan 2 kg voer te gebruiken. Verder is het gebruik van vers de vase / tubifex verboden.

Artikel 4
Men mag vanaf het begin tot het einde van de wedstrijd geen hulp van anderen aanvaarden, tenzij op verzoek van de deelnemer de wedstrijdleiding anders heeft beslist.

Artikel 5
De gevangen vissen dienen in een geschikt leefnet te worden bewaard, zoals beschreven in de gezamenlijke lijst van viswateren.

Artikel 6
Alle vissen tellen mee. Snoek en paling zijn echter verboden vissoorten en mogen niet in het leefnet worden bewaard en tellen dus niet mee.
Deze dienen direct na de vangst in het water te worden teruggezet. Worden nochtans snoek en paling in het leefnet aangetroffen, dan volgt diskwalificatie.

Artikel 7
Het begin en einde van de wedstrijd wordt aangegeven met deugdelijke signalen. Eerste signaal betekent voeren en vissen. Het tweede signaal betekent het einde van de wedstrijd. Bij het tweede signaal dient men onmiddellijk op te halen. De tijdens het tweede signaal gehaakte vis telt nog mee, mits deze binnen 10 minuten na het tweede signaal is geland.

Artikel 8
Iedere deelnemer is verantwoordelijk voor zijn vangst en dient dus bij de weging en de notering aanwezig te zijn. Na de wedstrijd is reclameren over de vangst, zoals die op de wedstrijdkaart staat vermeld, niet meer mogelijk.

Artikel 9
Een betaalde doch niet mee geviste wedstrijd telt niet mee. Alle wedstrijden gaan ten alle tijden door. Deelnemers (en niet de vereniging) zijn en blijven zelf verantwoordelijk voor hun deelname. Bij zeer ongunstige weers-omstandigheden (onweer) kan de wedstrijd door de wedstrijdleiding onderbroken worden. Indien door de onderbreking minder dan een derde van de wedstrijd is gevist, telt deze wedstrijd niet meer mee voor het kampioenschap en wordt ook niet meer over gevist.

Artikel 10
Men vist vanaf het droge. In het water staan en/of lopen is verboden. Bij een abnormaal hoge waterstand kan de wedstrijdleiding anders besluiten. Verder is het verboden plaats te nemen verder dan 1 meter, hetzij ter linker-, hetzij ter rechter zijde van het uitgelote plaatsnummer. Het is eveneens ten strengste verboden buiten zijn aangewezen plaatsruimte te vissen door bijvoorbeeld de lijn te laten vieren waardoor de lijn over de plaatsruimten van andere deelnemers stroomt en deze daardoor worden gehinderd.

Artikel 11
Alleen die vissen tellen mee, die aan de eigen uitrusting gevangen zijn. Gevangen vissen aan afgeslagen en/of afgeworpen lijnen tellen niet mee.

Artikel 12
Iedere deelnemer is verplicht alle gevangen en meetellende vissen ter weging aan te bieden. Bij het nalaten hiervan wordt de desbetreffende wedstrijd niet meegeteld.

Artikel 13
Bisnummers kunnen alleen worden aangevraagd door de op het moment van de wedstrijd voor de hengelsport gehandicapten.

Artikel 14
Bij het vernemen van onrechtmatigheden of bij geschillen tijdens de wedstrijd is de deelnemer verplicht dit te melden aan de wedstrijdleiding. Na de wedstrijddag is dit niet meer mogelijk.

Artikel 15
Iedere deelnemer dient de vissen zodanig te behandelen en te onthaken, dat geen verminking kan ontstaan en de vissen onbeschadigd kunnen worden teruggezet. De vissen dienen levend en onbeschadigd ter weging te worden aangeboden.

Artikel 16
Na de 2de wedstrijd worden de prijzen uitgereikt bij Nonplus Ultra , Woensdrecht van 13.30 uur tot 15 uur . U dient zelf aanwezig te zijn om uw prijs te ontvangen/uit te kiezen

Artikel 17
Als men tijdens een wedstrijd meer dan twee plaatsen van zijn eigen plaatsnummer weggaat, is men verplicht de hengel binnen te halen.

Artikel 18
Het is ten strengste verboden om taluds, oevers en dergelijke te beschadigen en/of te verontreinigen met afval zoals papier, lijnen, haken, plastic zakken, enzovoorts. Het is verplicht om de visstek na de wedstrijd schoon achter te laten. Let op bij de wedstrijd op de Spuiboezem :er lopen schapen. Zowel de eigenaar van de schapen als organiserende verenigingen zijn niet aansprakelijk voor schade aangericht door schapen

Artikel 19
Men dient zich onvoorwaardelijk te houden aan de richtlijnen van die personen en instanties die verantwoordelijk zijn voor het water, de oevers, de terreinen, enzovoorts.

Artikel 20
Overtredingen van dit reglement, de Visserijwet en de vergunningvoorwaarden, kunnen uitsluiting van verdere deelname aan wedstrijden en in het uiterste geval royement tot gevolg hebben.
De beslissingen van het bestuur zijn altijd bindend.

Artikel 21
De organiserende verenigingen en/of bestuur kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor geleden en/of veroorzaakte schade voor, tijdens en na de wedstrijden.

Datum (en tijd) Zondag 23-06-2019 08:30 uur t/m zondag 23-06-2019 12:00 uur
Uiterlijke inschrijfdatum