Resultaten van de zoutvissers

Leden van het Spanjooltje doen met regelmaat mee aan nationale en internationale wedstrijden zowel zout als zoet. Voor het zoete ( vliegvissen ) kunt u de resultaten onder het menu "vliegvissen " vinden.

9 november stond het Nederlands Kampioenschap Kustvissen op de agenda.
De afvaardiging van Het Spanjooltje bestond uit:
Peter  Otten
Brian v.d. Ploeg
Angelo Hense
Dennis van Vossen
Laurence Pijnen

Met flinke wind en de nodige regen bleek het een pittige wedstrijd te worden.
Peter Otten en Laurence Pijnen waren door een ongeval op A58 die ochtend een 1/2 uur later op de wedstrijd, en begonnen dus al met een achterstand.
De vangsten waren niet zo best, voornamelijk botten.
Als hekkensluiter van de 5 afgevaardigden wist Laurence al vanaf het begin de botten te vinden. Met de grootste bot van 41cm maakte hij een podiumplek met 11 vissen en een totaal van 300cm. Net 5 cm te weinig voor 1e plek.
Eindscore:
  2e  Laurence Pijnen  300cm   11 vissen
40e. Dennis van Vossen   62cm   2 vissen
44e  Brian vd Ploeg   56cm   2 vissen
51e  Peter Otten   69cm   2 vissen
61e  Angelo Hense  63 cm   3 vissen

Huldiging  14 december bij Sportvisserij Nederland Sportvissersgala .

2019, april

Op 27 april stond het " Open Bergs Kampioenschap"  op het programma. Deze werd gevist aan Hansweert. 4 leden van Het Spanjooltje deden hier aan mee. Na een winderige dag en iets tegenvallende  vangsten heeft Laurence Pijnen met 9 vissen en totale lengte van 194 cm toch de titel van Bergs Kampioen Zout 2019 een jaar mee te dragen.
Angelo Hense en Jac vd Bergh hadden ook hun visje gevangen. Dit samen zorgde ervoor dat HSV Het Spanjooltje ook 1e werd bij de verenigingen.

Zeevisteam "  Grauvell HSV Het Spanjooltje "  neemt dit jaar deel aan de Nationale Team  Competitie Zout . Dit team bestaat uit:

Boven van Li naar Re : Corné Mies, Brian vd Ploeg, Laurence Pijnen ( captain ), Angelo Hense, Peter Otten ( coach )
Onder van  Li naar Re : Dennis van Vossen, Mark Huijps, Niels Jansen.

De 1e wedstrijd werd gevist in het Noordzee kanaal te Velsen. De 8e plaats ( redelijke uitslag ) om begin te maken aan 5 wedstrijden.
4 mei werd de 2e wedstrijd gevist aan Hoek van Holland. Daar waren ze heel stabiel en allemaal goed. Staan nu 4e in tussenklassement. Met nog 3 wedstrijden te gaan is er dus nog van alles mogelijk.
We houden jullie op de hoogte.

Januari  2018.
Laurence Pijnen is geselecteerd voor deelname aan de Interland tegen België en Engeland.
Deze keuze wordt gemaakt uit groep van 240 zoutwater vissers. Er wordt vooral gekeken na prestaties, ervaring, teambelang, saamhorigheid en motivatie. Deze 21 personen , 15 voor interland
5 voor wk en een reserve, gaan ons land vertegenwoordigen.

November 2017

Angelo Hense heeft het  Zeeuws Vlaams kampioenschap gewonnen. Het Zeeuws Vlaams kampioenschap gaat over 5 wedstrijden verdeelt door het jaar heen (zowel dijk als strand ) De beste 4 wedstrijden tellen mee voor de eind klassering. Extra knap maakt deze prestatie van Angelo dat hij er ook maar 4 heeft mee gevist. Dus alle wedstrijden goed gevist ! En ook 1 wedstrijd als algemeen winnaar afgesloten.

april 2017

Angelo Hense heeft zich geplaatst voor de NK boot in juni. Hij behaalde de 3e plaats bij de selectiewedstrijden.

Federatief kampioenschap Zout op 4 maart in Hoek van Holland.

Het Spanjooltje behaalde hier de 1e prijs met de vereniging.

Wendy Driessens neemt de 2e prijs in ontvangst.

Laurence Pijnen werd 1e in zijn vak en  eindigde op de 3e plaats.

Overige uitslagen:
Peter Otten 10e.
Corné Mies 53e
Angelo Hensen 66e
Dennis Melsen 122e
Mark Huijps 132e
Kees Westdorp 137e
Brian vd Ploeg 166e

Onze voorzitter Laurence Pijnen werd 2e op het Meerlanden toernooi in Weymouth. Tijdens de feestavond van  onze vereniging neemt hij de prijs in ontvangst.

Verslag van het Meerlandenwedstrijd in Weymouth.

Zo dat was me het weekje wel. Met Nationale Selectie van Sportvisserij Nederland naar Weymouth Engeland. Voor het vissen van de Alan Gilbert Memorial. Meerlandenwedstrijd voor Nederland, België en gastland dit jaar Engeland. De vroege tocht begint dinsdag 4 uur s'ochtends van huis richting Duinkerke. Overtocht met boot en dan 350 kilometer door Engeland heen om in Weymouth aan te komen.
Na 5 leuke trainingen op 2 parcoursen met leuke visserij en toch wel iets tegenvallende vangsten van de grote vissen zoals haai en rog. Toch een tactiek uitgevonden hoe we het zouden doen.

Vrijdag middag nog volop aan knopen van onderlijnen en lijnen spoelen begint s'avonds 18.oo uur de wedstrijd aan Chesil Beach grindstrand. Na stroeve start van mij een mooie beet. Een harder 47 cm, dat is een goede voor de punten. Wat geep, horsmakreel verder. Is het goed donker. Een beuk op de hengel: een gladde haai 65 cm. Wat een sportvis. Eindresultaat 10 vissen. De andere deden het ook goed. Zeker Jeroen Den Engelsman met dag overwinning en ik algemeen 6e plaats, dik tevreden. 1e plek voor Nederland.

Zaterdag ochtend. Wedstrijd 2 op ander parcours Abbotsbury.
Ook hier was het begin niet goed. Op nummer 45 stond ik, kopplaats . Na dik 1,5 uur vissen nog niets. Veranderen van tactiek en ja hoor eindelijk ging het lopen. 8 gepen kon ik nog vangen. De vangsten waren hier zeer wisselend en voor sommige ook slecht. Maar engelse heren hadden hier goede zaken gedaan. Wij als Nederlands iets minder. Johan Rombouts met 2e plaats, beste Nederland en ik 7e algemeen toch dik tevreden na slecht begin.

S'avonds na diner prijsuitreiking.
Nederland 2e geworden met het land.
En ik zelf mooie 2e plaats algemeen. Toch wel trots dat ik dat mag meemaken op engels grondgebied en in vreemd water. Goede voorbereiding is halve werk zegt men wel eens.

Zondag ochtend terugreis, zodat we s'avonds om 21u terug op de bank zitten.

Alle mensen van nationale selectie bedankt. En zeker Arthur van Tienen en Kees Gillissen voor hun coachen en hulp.
Het was een mooie ervaring.

Groet,
Laurence Pijnen