Viswater

Spuiboezem

Spuiboezem:

De Spuiboezem heeft een oppervlakte van 27,6ha. Het water wordt aangevoerd vanuit de polder. Bij laag water in de Westerschelde stroomt het overtollige zoetwater van de Spuiboezem in de Westerschelde

Bijzondere voorwaarden: Nachtvissen is toegestaan onder volgende voorwaarden: Schuilmiddel enkel toegestaan voor de visser! Campers zijn verboden. ( APV Reimerswaal) Verder zie bepalingen nachtvissen en voorwaarden schuilmiddel en afmetingen / kleur schuilmiddel in boekje gezamenlijke lijst viswateren en info kast ter plaatse.

Dagvergunningen , zie :  " Lidmaatschap" -------" Dagvergunningen Spuiboezem / Bufferbekken"

3e hengelvergunning is verkrijgbaar. Nachtvissen is toegestaan.

Bufferbekken

Bufferbekken:

Het Bufferbekken is een water met een oppervlakte van 55ha. Het water hier is licht zilt.
Twee keer per jaar vonden hier uitzettingen plaats van regenboogforel. Dit is gestopt in 2023.
Het overige visbestand bestaat uit: Aal, Snoekbaars, Blankvoorn, Baars, Karper (Schub-, Spiegelkarper).
Diepte bedraagt ongeveer 5 meter.
Vergunningsvoorwaarden: ( zie ook Visplanner app. Deze is rechtsgeldig )
De houder van deze lijst van viswateren dient zich te houden aan de algemene voorwaarden en wettelijke regels van de Vispas zoals vermeld in “Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren 2022-2023-2024 ”.
Aanvullende voorwaarden:

Het Bufferbekken. Gelegen ten oosten van de Kreekrak sluizen. Hier geldt eveneens een totaal meeneemverbod voor gevangen vis. Gebruik leefnet verboden.
Vissen toegestaan van 6.00 tot 23.00, Het gebruik van bellyboot, kano, is enkel toegestaan voor de roofvissers, dus niet voor karper vissers. Verder is er een verbod voor uitvaren van vislijnen ( verbod gebruik voerboot, drone ).
Nachtvissen: ( 23.00 – 6.00 ) Hiervoor is een speciale ontheffing voor nodig , zie website HSV Het Spanjooltje.
Karper vissen: Zie verder reglement karpervissen.( website HSV Het Spanjooltje)
Roofvis vissers: Verbod snoek van 1 maart tot laatste zaterdag van mei. Snoekbaars, baars verboden van 1 april tot laatste zaterdag in mei.
Vissen met dood aas alleen toegestaan met enkele haak, GEEN DREG.

Koppelleiding

Koppelleiding:

De Koppelleiding vormt de verbinding tussen de Bathse Kreek en de Spuiboezem.
Het visbestand bestaat voornamelijk uit: Blankvoorn, Brasem, Karper, Winde, Kolblei, Paling en Baars.
Gelegen ten noorden van Bath en vormt de verbinding tussen de Bathse Kreek en mondt uit in de Spuiboezem. Nachtvissen is toegestaan onder dezelfde voorwaarden als omschreven bij de Spuiboezem..

Nachtvissen is toegestaan. Er geldt een meeneemverbod voor gevangen vissen.

Toevoerleiding

Toevoerleiding:

De Toevoerleiding bestaat uit 2 gedeelten. Het kleinste deel ligt aan de Oostelijke Spuikanaalweg en het grootste deel
aan de Westelijke Spuikanaalweg. Dit water mondt uit in de Spuiboezem.

Het visbestand bestaat voornamelijk uit: Paling, Brasem, Karper, Kolblei, Blankvoorn en Winde.

Vijver Volksabdij

Vijver Volksabdij:

Deze vijver ligt op het terrein van de Volksabdij (Onze Lieve Vrouw Ter Duinenlaan in Ossendrecht) en wordt veelal gebruikt door onze jeugdleden.
Het visbestand bestaat voornamelijk uit: Voorn en Karper.

Er geldt een meeneemverbod voor alle vissen.

Nachtvissen is verboden. Er mag gevist worden met 1 hengel met een ééntandige haak.Roofvisverbod. Dus geen plug, lepel, spinner etc

Wasseven

Wasseven:

Gelegen in het bos achter de Wassevendreef, is dit een kleine vijver waar vooral onze jeugdleden vissen.
Het visbestand bestaat voornamelijk uit: Voorn en Karper.

Nachtvissen is verboden. Er geldt een meeneemverbod voor alle vissen.

Vissen is toegestaan met 1 hengel met een ééntandige haak. Roofvisverbod. Dus geen plug, lepel, spinner etc.

Polderwateren

Polderwateren:

Het water in de Völkerpolder gelegen in het verlengde van de Damesweg ( Woensdrecht )

Spuikanaal

Spuikanaal:

Locatie: Westelijke Spuikanaalweg.
Het Spuikanaal loopt parallel met het Schelde-Rijnkanaal en mondt uit in de Westerschelde.
Er vindt hier geen scheepvaart plaats. Mooi water met vele vismogelijkheden.
Het visbestand bestaat voornamelijk uit: Voorn, Winde, Brasem, Kolblei, Karper, Paling, Snoekbaars en Baars.
Het Bathse Spuikanaal is 135 meter breed (oeverbreedte) en 7 meter diep.

Schelde-Rijnkanaal

Schelde-Rijnkanaal:

Het Schelde-Rijnkanaal is een druk bevaren water. Ook hier zijn vele mogelijkheden om te vissen.
Het visbestand kent een grote diversiteit.