Plannen voor drijvend zonnepark op Het Bufferbekken

Dinsdag, 8 december 2020

Een drijvend zonnepark op Het Bufferbekken ?

Een drijvend zonnepark op het Bufferbekken?
Tijdens de Algemene ledenvergadering hebben wij als bestuur mededelingen gedaan over het voornemen van Rijkswaterstaat om op het Bufferbekken zonnepanelen te plaatsen.

Daarna is het ook voor ons een tijdje stil geweest. Nu heeft de gemeente Reimerswaal kenbaar gemaakt aan de slag te willen met het opwekken, vervoeren en opslaan van duurzame energie.

Het proefproject dat de rijksoverheid graag uit wil voeren op het Bufferbekken in de vorm van een drijvend zonnepark wordt hiermee ook weer actueel. En daarmee zijn wij niet blij!

Wij volgen als bestuur de ontwikkelingen nauwgezet en voeren overleg met de betrokken partijen zodat de belangen van onze vereniging zo goed mogelijk worden behartigd.

Als er zich nieuwe ontwikkelingen voordoen dan vermelden wij dat op onze site.